Alacsony ellenállás vitorlázás közben – nagy tolóerő motorüzemben
A 2 lapátos Flexofold Standard kivitelű hajócsavar megbízható kezelhetőséget és kiemelkedő teljesítményt biztosít előre- és hátramenetben egyaránt.
Összecsukott állapotban a hajócsavar rendkívül alacsony közegenállása lehetővé teszi, hogy a hajó gyorsabban haladjon, még gyenge szélviszonyok között is – mindezt úgy, hogy gyakorlatilag nincs kockázata a kötelek vagy hínár felakadásának.
Minimális ellenállás vitorlázás közben, erőteljes tolóerő motorüzemben
A 2 lapátos Flexofold Standard kivitelű hajócsavar megbízható kezelhetőséget és kiemelkedő teljesítményt biztosít előre- és hátramenetben egyaránt.
Összecsukott állapotban a hajócsavar rendkívül alacsony közegenállása lehetővé teszi, hogy a hajó gyorsabban haladjon, még gyenge szélviszonyok között is – mindezt úgy, hogy gyakorlatilag nincs kockázata a kötelek vagy hínár felakadásának.
A túra- és versenyvitorlázók egyaránt ezt a propellert választják, mivel az egyik leghatékonyabb lapátformát ötvözi rendkívül alacsony ellenállással és kedvező ár-érték aránnyal.
Különleges jellemzők
A lapátok közötti ferdefogazású áttétel biztosítja a szinkronizált összecsukódást.
A hajócsavar agyába beépített, könnyen cserélhető anódok gondoskodnak a hatékony korrózióvédelemről.
Nagy lengéscsillapítók garantálják a propeller csendes és kíméletes nyitását.
Speciális belső agykialakítás védi a saildrive hajtást és a sebességváltót a propeller által okozott ütésektől.
A szerelőcsavarok gyárilag Loctite-bevonattal vannak ellátva, így a hajócsavar víz alatt és felett egyaránt felszerelhető.
Vízkenésű rendszer, ezért zsírzást nem igényel.
Propeller méretek
A 2 lapátos, saildrive hajtáshoz készült hajócsavarok 13” és 18” közötti átmérőkkel érhetők el, széles pitch (emelkedés) választékban.
Elérhetők bal- és jobbra forgó saildrive hajtásokhoz egyaránt– a saildrive egységek általában balra forgók, azonban a katamaránok esetében az egyik oldalon gyakran ellenirányban forgó propellert használnak.
Kiemelkedő teljesítmény előre- és hátramenetben
A 2 lapátos Flexofold LA kivitelű hajócsavar, zárt áttételrendszerrel, megbízható kezelhetőséget és kiemelkedő tolóerőt biztosít előre- és hátramenetben egyaránt.
Összecsukott állapotban a hajócsavar rendkívül alacsony vízellenállása lehetővé teszi, hogy a hajó gyorsabban haladjon, még gyenge szélben is, miközben szinte teljesen megszünteti a kötélbe vagy hínárba akadások kockázatát.
Kiemelkedő teljesítmény előre- és hátramenetben
A 2 lapátos Flexofold LA kivitelű hajócsavar, zárt áttételrendszerrel, megbízható kezelhetőséget és kiemelkedő tolóerőt biztosít előre- és hátramenetben egyaránt.
Összecsukott állapotban a hajócsavar rendkívül alacsony vízellenállása lehetővé teszi, hogy a hajó gyorsabban haladjon, még gyenge szélben is, miközben szinte teljesen megszünteti a kötélbe vagy hínárba akadások kockázatát.
Az LA kivitel sajátossága a védőburkolaton elhelyezett nagy méretű anód, amely hatékony korrózióvédelmet és hosszabb élettartamot biztosít.
Különleges jellemzők
A lapátok közötti ferdefogazású áttétel biztosítja a szinkronizált összecsukódást.
Védőburkolat óvja az áttételt a külső behatásoktól.
Nagy méretű, könnyen cserélhető anód a hatékony korrózióvédelem érdekében.
Nagy lengéscsillapítók gondoskodnak a propeller csendes nyitásáról.
Speciális belső agykialakítás védi a saildrive hajtást és a sebességváltót a propeller által okozott ütésektől.
A szerelőcsavarok gyárilag Loctite-bevonattal vannak ellátva, így a hajócsavar víz alatt és felett egyaránt felszerelhető.
Vízkenésű rendszer, ezért zsírzást nem igényel.
Propeller méretek
A 2 lapátos LA kivitelű, saildrive hajtáshoz készült hajócsavarok 14” és 22” közötti átmérőkkel érhetők el, széles pitch (emelkedés) választékban.
Elérhetők bal- és jobbra forgó saildrive hajtásokhoz egyaránt – a saildrive egységek általában balra forgók, azonban a katamaránok esetében az egyik oldalon gyakran ellenirányban forgó propellert alkalmaznak.
Kompozit hajócsavarok – az összecsukódó propellerek új generációja
A modern kompozit anyagok előnyeit kihasználva a Flexofold kompozit hajócsavar agya nemcsak ellenáll az elektrolízisnek, hanem torziós védelmet biztosító agykialakítással, kis tömeggel és magas szilárdsággal is rendelkezik – mindezt esztétikus formatervezéssel ötvözve.
Kis tömegének köszönhetően ideális elektromos hajtásrendszerekhez.
Kompozit hajócsavarok – az összecsukódó propellerek új generációja
A modern kompozit anyagok előnyeit kihasználva a Flexofold kompozit hajócsavar agya nemcsak ellenáll az elektrolízisnek, hanem torziós védelmet biztosító agykialakítással, kis tömeggel és magas szilárdsággal is rendelkezik – mindezt esztétikus formatervezéssel ötvözve.
Kis tömegének köszönhetően ideális elektromos hajtásrendszerekhez.
A Flexofold kompozit hajócsavar megőrzi a már jól ismert alacsony vízellenállást, nagyobb vitorlázási sebességet és kiváló teljesítményt vitorlázás közben, miközben magas tolóerőt és kiváló manőverezhetőséget biztosít motorüzemben.
A Flexofold kompozit hajócsavart több szezonon keresztül tesztelték kijelölt tesztvitorlázók, és már több neves hajógyár – köztük az Elan Yachts és a Saffier Yachts – is gyári felszerelésként választotta.
A propeller 2017-ben elnyerte a Pittman Innovation Award díjat a SAIL Magazine-tól, és különdíjban részesült a rangos DAME Award 2016 (Design Award Marine Equipment, METS kiállítás, Amszterdam) zsűrijétől is.
Különleges jellemzők
Kompozit anyagból készült, teljesen ellenáll az elektrolízisnek.
Kis tömegű konstrukció – 2,8 kg-mal könnyebb, mint a hagyományos összecsukódó hajócsavar.
A lapátok közötti ferdefogazású áttétel biztosítja a szinkronizált összecsukódást.
Szabadalmaztatott rögzítőrendszer csillapítja a centrifugális erőkből eredő ütéseket, és lehetővé teszi az áttétel holtjátékának finombeállítását.
Védőburkolat védi az áttételt a külső behatásoktól.
Minden lapátban beépített, könnyen cserélhető anód található.
Kettős lengéscsillapító rendszer gondoskodik a propeller csendes nyitásáról.
Speciális belső agykialakítás védi a saildrive hajtást és a sebességváltót az esetleges ütésektől.
A szerelőcsavarok gyárilag Loctite-bevonattal vannak ellátva, így a hajócsavar víz alatt és felett egyaránt felszerelhető.
Vízkenésű rendszer, ezért zsírzást nem igényel.
Propeller méretek
A 2 lapátos, kompozit kivitelű saildrive hajócsavarok 14” és 18” közötti átmérőkkel érhetők el, széles pitch (emelkedés) választékban.
Elérhetők bal- és jobbra forgó saildrive hajtásokhoz egyaránt – a saildrive egységek általában balra forgók, azonban a katamaránok esetében az egyik oldalon gyakran ellenirányban forgó propellert alkalmaznak.
Megbízható kezelhetőség és kiemelkedő teljesítmény
A 3 lapátos Flexofold összecsukódó hajócsavar zökkenőmentes működést és kiemelkedő tolóerőt biztosít előre- és hátramenetben egyaránt.
Összecsukott állapotban a hajócsavar rendkívül alacsony vízellenállása lehetővé teszi, hogy a hajó gyorsabban haladjon, még gyenge szélviszonyok között is, miközben szinte teljesen megszünteti a kötélbe vagy hínárba akadások kockázatát.
Megbízható kezelhetőség és kiemelkedő teljesítmény
A 3 lapátos Flexofold összecsukódó hajócsavar zökkenőmentes működést és kiemelkedő tolóerőt biztosít előre- és hátramenetben egyaránt.
Összecsukott állapotban a hajócsavar rendkívül alacsony vízellenállása lehetővé teszi, hogy a hajó gyorsabban haladjon, még gyenge szélviszonyok között is, miközben szinte teljesen megszünteti a kötélbe vagy hínárba akadások kockázatát.
Eredeti hajócsavar többek között a Beneteau, Dehler, Elan, Hanse Yachts, Jeanneau, Lagoon, Morris Yachts, X-Yachts és számos más neves gyártó modelljeihez.
Különleges jellemzők
A lapátok közötti ferdefogazású áttétel biztosítja a szinkronizált összecsukódást.
Védőburkolat óvja az áttételt a külső behatásoktól.
Könnyen cserélhető anód a hatékony korrózióvédelem érdekében.
Nagy lengéscsillapítók gondoskodnak a propeller csendes nyitásáról.
Speciális belső agykialakítás védi a saildrive hajtást és a sebességváltót a propeller okozta ütésektől.
A szerelőcsavarok gyárilag Loctite-bevonattal vannak ellátva, így a propeller víz alatt és felett egyaránt felszerelhető.
Vízkenésű rendszer, ezért zsírzást nem igényel.
Propeller méretek
A 3 lapátos, saildrive hajtáshoz készült hajócsavarok 14” és 20” közötti átmérőkkel érhetők el, széles pitch (emelkedés) választékban.
Elérhetők bal- és jobbra forgó saildrive hajtásokhoz egyaránt – a saildrive egységek általában balra forgók, azonban a katamaránok esetében az egyik oldalon gyakran ellenirányban forgó propellert alkalmaznak.
Kompozit összecsukódó hajócsavarok – a tökéletes választás elektromos hajtáshoz
A 2 lapátos kompozit Flexofold hajócsavar sikerére építve az új, 3 lapátos kivitel új szintre emeli a vitorlázási élményt a hajótulajdonosok számára világszerte.
Az új modell megőrizte a 2 lapátos kompozit hajócsavar minden előnyét, most azonban nagyobb teljesítményű motorokhoz is elérhető. Kiemelkedő tolóerőt, alacsony ellenállást, kiváló vitorlázási teljesítményt, kis tömeget és nagy sebességet kínál.
Kompozit összecsukódó hajócsavarok – a tökéletes választás elektromos hajtáshoz
A 2 lapátos kompozit Flexofold hajócsavar sikerére építve az új, 3 lapátos kivitel új szintre emeli a vitorlázási élményt a hajótulajdonosok számára világszerte.
Az új modell megőrizte a 2 lapátos kompozit hajócsavar minden előnyét, most azonban nagyobb teljesítményű motorokhoz is elérhető. Kiemelkedő tolóerőt, alacsony ellenállást, kiváló vitorlázási teljesítményt, kis tömeget és nagy sebességet kínál.
A 3 lapátos kompozit összecsukódó hajócsavar tervezésénél a fő hangsúly a súlycsökkentésen volt, a teljesítmény megtartása mellett. Az agy könnyű kompozit anyagból, míg a lapátok a Flexofold által jól ismert rézötvözetből készülnek. A kis tömeg növeli a hajó hatékonyságát és manőverezhetőségét, így ideális választás elektromos motorokhoz. Csökkentett tömegének köszönhetően az elektromos motorok könnyebben indítják és hajtják a propellert, ami tovább javítja az energiahatékonyságot.
Akár elektromos, akár dízelmotoros hajtásról van szó, a kompozit propeller egyértelműen kiemelkedik a hagyományos fém hajócsavarok közül, mivel hatékonyan megakadályozza az elektromos áramátvitelt a saildrive és a lapátok között. Ez az úttörő megoldás nemcsak a hajócsavar tartósságát növeli, hanem meghosszabbítja a saildrive rendszer élettartamát is.
Különleges jellemzők
Kompozit anyagból készült, teljesen ellenáll az elektrolízisnek.
Kis tömegű konstrukció – 2 kg-mal könnyebb, mint a standard 3 lapátos összecsukódó hajócsavar.
A lapátok közötti ferdefogazású áttétel biztosítja a szinkronizált összecsukódást.
Szabadalmaztatott rögzítőrendszer elnyeli a centrifugális erőkből származó ütéseket, és lehetővé teszi az áttétel holtjátékának beállítását.
Védőburkolat védi az áttételt a külső behatásoktól.
Lengéscsillapítók gondoskodnak a propeller csendes nyitásáról.
Speciális belső agykialakítás védi a saildrive hajtást és a sebességváltót a propeller által okozott ütésektől.
A szerelőcsavarok gyárilag Loctite-bevonattal rendelkeznek, így a hajócsavar víz alatt és felett egyaránt felszerelhető.
Vízkenésű rendszer, ezért zsírzást nem igényel.
Propeller méretek
A 3 lapátos, kompozit kivitelű saildrive hajócsavarok 16” és 20” közötti átmérőkkel érhetők el, széles pitch (emelkedés) választékban.
Elérhetők bal- és jobbra forgó saildrive hajtásokhoz egyaránt – a saildrive egységek általában balra forgók, azonban a katamaránok esetében az egyik oldalon gyakran ellenirányban forgó propellert alkalmaznak.
Maximális vitorlázási teljesítmény – azoknak, akik semmit sem bíznak a véletlenre
Az újratervezett Racing összecsukódó hajócsavar áramvonalas formájával és szinte hézagmentesen záródó lapátjaival új szintre emeli a vitorlázási hatékonyságot. Minden ívét és részletét gondosan optimalizálták a vitorlázás közbeni teljesítmény javítása érdekében.
Versenyzőknek készült. A Flexofold tervezte.
Maximális vitorlázási teljesítmény – azoknak, akik semmit sem bíznak a véletlenre
Az újratervezett Racing összecsukódó hajócsavar áramvonalas formájával és szinte hézagmentesen záródó lapátjaival új szintre emeli a vitorlázási hatékonyságot. Minden ívét és részletét gondosan optimalizálták a vitorlázás közbeni teljesítmény javítása érdekében.
A standard Flexofold propellerekhez képest 20%-kal kisebb ellenállás mellett a Racing verzió maximális sebességet biztosít, miközben megőrzi a Flexofoldra jellemző megbízhatóságot, egyszerűséget és biztonságot.
Ahogy a versenyorientált tervezéstől elvárható, a hangsúly a minimális ellenálláson van – ennek ára, hogy az előre- és hátrameneti tolóerő kissé csökken a standard modellekhez képest.
De azok számára, akik minden tized csomót számításba vesznek, ez a kompromisszum bőven megéri.
Versenyzőknek készült. A Flexofold tervezte.
Precíz konfiguráció – gyárilag hangolva a hajódhoz
Elérhető 16” és 17” átmérőjű, balmenetes kivitelben, 10–15” közötti fix emelkedéssel (pitch).
Minden propellert a Flexofold szakértői egyedileg számítanak ki, hogy tökéletesen illeszkedjen a hajó és a motor beállításaihoz – nincs szükség utólagos módosításra.
20%-kal kisebb ellenállás – nagyobb sebesség
A továbbfejlesztett lapátkialakításnak köszönhetően a lapátok szinte teljesen összecsukódnak vitorlázás közben, így 20%-kal kisebb vízellenállást eredményeznek, mint a klasszikus 2 lapátos propellerek – ami még több sebességet jelent, amikor minden tized csomó számít.
Bizonyított Flexofold minőség – újratervezve a sebességért
A bevált koncepció modern változata: tartós, megbízható és karbantartásmentes, a Flexofold jól ismert minőségi színvonalával.
Verseny- és teljesítményorientált vitorlázók számára
Kifejezetten versenycélokra és nagy teljesítményű vitorlázáshoz fejlesztve, ez a propeller kivételes hatékonyságot és azonnali reakciót biztosít – pontosan akkor, amikor a legnagyobb szükség van rá.
Győzelemre született.
Minimális ellenállás, maximális teljesítmény – a Racing propeller a legjobb választás azok számára, akik gyorsan és precízen szeretnek vitorlázni, akár versenypályán, akár csak élvezetből.
Tökéletes párosítás – Yanmar együttműködésben
A Yanmarral közösen fejlesztett Racing Folding Propeller 16"x15"V kivitel kifejezetten a Yanmar 3YM30AE motor és SD25 saildrive kombinációhoz készült.
Bár a Racing termékcsalád része, ez a verzió kifejezetten erre az összeállításra hangolt modell.
A hajó teljesítményének növelésére tervezve ez a legfejlettebb Racing hajócsavar, amelyet eddig a Flexofold készített – precizitásra, sebességre és irányíthatóságra optimalizálva.
Az előző Racing propeller örökségére építve, modernizált megjelenéssel, a 16"x15"V modell egy új korszakot képvisel a nagy teljesítményű összecsukódó hajócsavarok között.
Fő jellemzők:
Áramvonalas kialakítás a jelentősen csökkentett ellenállás érdekében.
Optimalizált hátrameneti teljesítmény a pontos manőverezhetőségért.
Precíz illeszkedésű agy az SD25 saildrive egységhez.
Nagyobb Saildriveok és motorok igényeire méretezve
Az SD15 saildrive-hoz fejlesztett új hajócsavar a Flexofold jól ismert tervezési filozófiáját és technikai előnyeit hordozza, kifejezetten a nagyobb motorok által generált nagyobb teljesítmény és nyomaték igényeire szabva.
Ha tehát úgy döntesz, hogy nagyobb hajóra váltasz, a Flexofold kínálatában mindig megtalálod azt az összecsukódó hajócsavart, amely tökéletesen illeszkedik új kalandjaidhoz a tengeren.
Nagyobb Saildriveok és motorok igényeire méretezve
A Flexofold 2018–2019-ben fejlesztette ki az első összecsukódó hajócsavart a ZF SD15 saildrive-hoz. A Yanmarral szoros együttműködésben az első teszteket egy Kufner 54 típusú hajón végezték, amelyet Yanmar 4JH110 (110 lóerős) motor hajtott.
2023-ban a Flexofold újabb fejlesztésbe kezdett, miután a Yanmar bemutatta a 4LV150 motorját saildrive kivitelben. Ennek eredményeként egy új, esztétikailag és műszakilag továbbfejlesztett propelleragy született, amelynek formája tökéletesen illeszkedik a saildrive vonalaihoz.
Az új konstrukció nemcsak arra lett méretezve, hogy ellenálljon a nagyobb teljesítményű motorok és magasabb nyomaték terhelésének, hanem továbbra is megőrzi mindazokat az előnyöket, amelyek a Flexofold összecsukódó hajócsavarokat világszerte elismertté tették – alacsony vízellenállás, nagyobb sebesség és fokozott biztonság.
Az SD15 saildrive-hoz fejlesztett új hajócsavar a Flexofold jól ismert tervezési filozófiáját és technikai előnyeit hordozza, kifejezetten a nagyobb motorok által generált nagyobb teljesítmény és nyomaték igényeire szabva.
Ha tehát úgy döntesz, hogy nagyobb hajóra váltasz, a Flexofold kínálatában mindig megtalálod azt az összecsukódó hajócsavart, amely tökéletesen illeszkedik új kalandjaidhoz a tengeren.
Különleges jellemzők
A lapátok közötti ferdefogazású áttétel biztosítja a szinkronizált összecsukódást.
Védőburkolat óvja az áttételt a külső behatásoktól.
Könnyen cserélhető anód a hatékony korrózióvédelem érdekében.
Nagy lengéscsillapítók gondoskodnak a propeller csendes nyitásáról.
Speciális belső agykialakítás védi a saildrive hajtást és a sebességváltót a propeller által okozott ütésektől.
A szerelőcsavarok gyárilag Loctite® bevonattal vannak ellátva, így a propeller víz alatt és felett egyaránt felszerelhető.
Vízkenésű rendszer, ezért zsírzást nem igényel.
Propeller méretek
A Flexofold SD15 saildrive hajtáshoz készült összecsukódó hajócsavar-választéka 8 fő agyméretből áll, amelyek különböző lapátátmérőkkel és emelkedésekkel (pitch) kombinálhatók.
Ez lehetővé teszi, hogy a Flexofold bármilyen motor–váltó kombinációhoz megfelelő propellert kínáljon az SD15 saildrive tartományon belül.
Standard SD15 agyak:
SD3z25 – 3 lapátos propellerhez, legfeljebb 23” átmérőig
SD3z25-120 – 3 lapátos propellerhez, 24”–26” átmérő között
SD4z25 – 4 lapátos propellerhez, legfeljebb 23” átmérőig
SD4z25-130 – 4 lapátos propellerhez, 25”–27” átmérő között
Új SD15 agyak:
SD3z25-148 – 3 lapátos propellerhez, legfeljebb 23” átmérőig
SD3z25-120-148 – 3 lapátos propellerhez, 24”–26” átmérő között
SD4z25-148 – 4 lapátos propellerhez, legfeljebb 23” átmérőig
SD4z25-130-148 – 4 lapátos propellerhez, 25”–27” átmérő között
A Flexofold hajócsavarok minden elterjedt saildrive hajtóműre tökéletesen illeszkednek, beleértve a Yanmar, Volvo Penta, Lombardini, Technodrive, ZF és Torqeedo Deep Blue rendszereket.
Emellett Selva saildrive hajtásokhoz is felszerelhetők, adapter használatával.
A Flexofold a ZF SD 15 nagyteljestményű Saildrivehoz egyedi propellereket fejlesztett, melyet többek közt a Lagoon 55 (2x Nanni N4.115), az Oyster 495 (2x Yanmar 4JH110) és az Y Yacht ”Y8” (2x Nanni N4.115) típusokba építik be.